Sunday 21 May 2017

AKTIVITI-AKTIVITI MENARIK

                                               AKTIVTI-AKTIVTI MENARIK


Aktiviti Watersport

kalau pergi pangkor, aktiviti yang terkenal dan mesti buat adalah watersport dia. Dan yang paling famous adalah snorkeling. Selepas kejadian hampir ditipu oleh Ulat. Kami bersyukur selepas dapat diselamatkan dengan local people  dekat situ dapat harga murah yang berpatutan(hasil bertanya dan begaul dengan penduduk pangkor). Kalau tidak mau kena cekau mencecah beratus ringgit. 

Untuk dapat harga murah, korang hanya perlu deal direct one-to one dengan beach boy dekat sana. Di teluk Nipah banyak booth-booth beach boy. Cuma kena pandai pilih mana murah. Tapi bukan murah yang kita cari, yang penting adalah service, keselamatan, informasi dan cara dia treat kita.

Sumber:https://macikzkonah.blogspot.my/2016/09/aktiviti-yang-menarik-di-pulau-pangkor.html


Bukit Engku Busu

Bukit Engku Busu Manjung Perak | Bukit Engku Busu adalah tempat yang patut dikunjungi bagi pendaki pendaki bukit. Dengan ketinggian 1087 kaki dan kecerunan 70 sehingga 80 rasanya. Ianya terletak di belakang Balai Polis Daerah Manjung di Bandar Lumut. Jarak lebih kurang 5 minit dari stesen bas Lumut. Bukit ini sesuai untuk aktiviti Jungle Trakking, pihak Majlis Perbandaran Manjung telah menyediakan trek untuk pengunjung sampai ke puncak bukit. Apabila sampai di atas puncak, pengunjung boleh menikmati pemandangan seluruh Bandar Lumut.

Sumber:http://www.nurfuzie.com/2016/01/bukit-engku-busu-manjung-perak.html

ATV advaenture Pangkor

Kitaorang pun tak terfikir nak try ATV ni mula. Tapi why not, kita orang pun nak tahu juga track jalan ATV dekat Pangkor adventure ke tidak. Kalau korang pernah jejak kaki ke Teluk Nipah, korang akan tahu macam mana challenge bukit ke arah teluk nipah. ATV ni pun Abang Musa watersport recommend dekat kitaorang. So bila kitaorang try - why not kita tak recommend dekat korang pula.

Untuk ambil  ATV advaenture Pangkor (itu memang ejaan dorang - nak lain daripada lain, yang ni lokasi dekat sebelah Tempat penginapan Horizon), aah memang kitaorang survey side-side sana je yang menawarkan harga berpatutan yang gempak serta service yang tip top

Sumber:https://macikzkonah.blogspot.my/2016/09/aktiviti-yang-menarik-di-pulau-pangkor.html


MEMANCING.

 


Kepada mereka yang gemarkan aktiviti memancing, nikmatilah pengalaman ini di sekitar PulauPangkor dan Pulau Sembilan.Jika Anda berminat untuk menyertai aktiviti ini, sila buat tempahan awal untuk peralatan memancing dan bot. Mencandat sotong juga boleh di lakukan di sepanjang Pantai Teluk Nipah. Oleh itu, jangan lupa membawa atau membeli candat sebelum tiba di Pulau Pangkor.


Sumber:http://pangkorinnchalet.blogspot.my/p/aktiviti-aktiviti-di-pangkor.html

SELAM SCUBA

 

Boleh di lakukan di persekitaran pulau pulau kecil seperti Pulau Mentagor , Pulau Giam dan PulauSembilan.Untuk keterangan lanjut, sila hubungi En Adee ditalian 017 508 6594 /Office Tel No 03 80231370 atau layari www.scubatexpro.com.


Sumber:http://pangkorinnchalet.blogspot.my/p/aktiviti-aktiviti-di-pangkor.html


No comments:

Post a Comment